fitness-hop

Få motion hjemme i din egen stue

At få den daglige motion kan nogle gange være besværligt. Er man en børnefamilie, er der altid meget at lave. Det kan også være meget arbejde eller dårligt vejr, der gør motionen mere besværlig.

Med det rette udstyr kan du dog få motion hjemme i stuen. Imens du holder øje med børnene eller ser fjernsyn. Du behøver ikke at have et halvt fitnesscenter sat op for at kunne få noget god træning. Enkelt udstyr, der ikke fylder ret meget, kan give en lige så god effekt. Her får du tre gode ideer.

1 – Mini trampolin

Du kan have en mini trampolin stående i stuen. Sådan en fylder ikke ret meget. Du kan nemt flytte rundt på den, og du kan endda sætte den på højkant op ad væggen, når du ikke bruger den.

Med en mini trampolin i stuen kan du nemt få motion hver dag. Du kan nøjes med et par minutter, når du lige har det. Du er stadig til stede i stuen, og børnene kan sidde og lege imens.

Træning på en trampolin giver mest til benene, men hele kroppen er i bevægelse. Du træner også din balance, når du hopper på en trampolin. Desuden er det en nem form for træning, som alle kan finde ud af.

Vil du vide mere om træning på en mini trampolin, så klik her.

2 – Hulahopring

En hulahopring fylder heller ikke meget. Nogle hulahopringe kan endda skilles ad og pakkes ned i en lille pose.

Med en hulahopring kan du også stå hjemme i stuen og få motion. Det kræver ikke meget plads at træne med en hulahopring. Der skal bare være plads nok til, at den kan svinge rundt om din krop.

En hulahopring træner maven og ryggen. Du rammer alle mavemusklerne og nogle af rygmusklerne med den type træning. Det er også sjovt. Man skal lige lære at holde den oppe, men det tager ikke mange forsøg.

3 – Træn uden udstyr

Du kan også sagtens få motion uden at have noget udstyr til det. Der er mange gode øvelser, hvor du ikke skal bruge andet end din krop. Hvilke øvelser, du skal lave, afhænger af, hvilke dele af kroppen du gerne vil træne.

Du kan også få træning ved at lade, som om du har en trampolin. Hopper du op og ned på gulvet, så får du også god træning.

Det gælder bare om at finde noget udstyr eller nogle øvelser, der gør det sjovt for dig, så du har lyst til at træne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.